Медицина – барлық өнердің ішіндегі ізгі өнер (Гиппократ)

Медицинада, негізгі құқықтарды қорғау тәсілі дәрігер өзі болып табылады. (Энтони Kempinsky)

Ата-аналарға арналған ақпараттар

1. Тоқтату  беделі

Бұл түрі  әкелерге тән.  Әр оқиға бойынша  мұндай әке  ашуланшақ болады,  дауыс көтереді, кейде  тіпті  белдікке  жүгінеді.  Әкенің  мұндай  қаталдығында,  шешенің  орны  тіпті жоқ  деуге болады. Балалар өсе бастайды...

 

2. Педагогикалық жағдай

" Түсінесіз бе,  мен атамын ... Немерем маған ... Жалпы әр немеренің атасына айтқанындай.  Сол ретте оның туған күні тақалып, 12 жас, мен оған велосипед сатып әпердім.  Бір кезде қызым телефон шалды:

Ештеңесі жоқ, - дейді ол, - туған күн болмайды.

Бұл қалай, - дедім мен.

 Міне солай, ол жазалануы керек.

Мен барынша ұшып барып, олардан жағдай қалаай болғанын сұрай бастадым.

Жағдай былай болған.  Демалыс күні (сәуір айы) күн ыстық болған,  Вовка жолдастарымен бір жерге жинала бастайды. Қалпағын кигісі келіп еді, оны таба алмайды.  Аулаға шешесіне жүгіріп шығып (ол аулада Вованың қарындасымен қыдырып жүрген):

- Анашым, мен малақаймен жүре алмаймын,   қарашы, күн қандай ыстық,  маған қалпағымды беріп жіберіңізші.

Анасы оған:

- Малақаймен өлмейсі.-

- Бірақ, анашым...

- Мен бәрін айттым.  «Болмайды»  деген сөзді түсінбейсің бе?

- Неге?

- Болмайды. Мұнда кім үлкен?

Сонда ойламаған жағдай болды.

- Түсінесіз бе, - атасы умаждалған мұрын орамалымен бетін сүртіп -  оның айтқанын қайталауға да ұяламын. Анасына барлығын көзінші: жынды.  Сөйтіп бала туған күнсіз қалды.  Сіз бұл туралы не ойлайсыз?

 

3.Сіздер  халық даналығымен және   ұлы адамдардың ойымен келісесіз бе?

«Бетке мақтау-бұл мазақтау». Орыс  мақалы.

«Жазғыру – достардың сыйлығы». Араб мақалы

« Артық  мақтау  айғайдан да жаман»  Парсы мақалы.

 

4. Бір парақты екіге бөліп, бір жағына баларыңызды мақтайтын, мадақтайтын, ал екінші жағына – оларға ұрсатын  сөздерді жазыңыз.

 

5. Сөйлемді аяқтаңыз

Егер балаға үнемі сын көзбер қарай берсең, ол оқиды ...

 

6. Отбасы заңы = 1+2+3+4 (Н.И.Дереклеева бойынша )

1  Заң -  балаға  ата-анамен қойылатын  талаптардың бірлігі 

2  заң  -  балаға мақтаудың әсер ету заңы

3   заң  - отбасының әр мүшесінің  еңбекке қатысу заңы 

4  заң – үлкендер мен балалар арасындағы  материалдық және моральдік    ізгіліктердің  тең мөлшерде бөліну заңы.

 

 

1. Тәкаппарлық   беделі.

 

Ата-аналар әр жерде  өздерінің  жетістіктерін айтып, мақтанады,  басқа адамдармен қарым-қатынаста өте  тәкаппар,  басқаның ойын тыңдағысы да келмейді. Балалары өз жолдастарының алдында: «Мен әкеме айтамын, ол саған көрсетеді» немесе «Сен менің әкемнің кім екенін білесің бе?»  және т.б. Мұндай отбасынан шыққан балалар ...

 

2. Педагогикалық  жағдай 

 

" Түсінесіз бе,  мен атамын ... Немерем маған ... Жалпы әр немеренің атасына айтқанындай... Оның туған күні жақындап,  он екі жасқа елетін болып, мен оған велосипед алып бердім. Осы ретте қызым хабарласты: 

Ешқандай туған күн болмайды.

Қалаай болмайды, - деп сұрадым мен, - болмайды ма?

Ол айыпты.

- Мен  оларға ұшқандай жетіп барып, не болғанын сұрадым.

Іс былай болған. Демалыс күні  (сәуір айы еді)  Вовка  жолдастырмен бір жерге бармақ болады.  Күн ыстық. Басына қалпағын кигісі келеді, бірақ таба алмайды. Аулада шешесін іздейді (Ол Вованың кіші қарындасымен қыдырып жүрген):

-      Анашым,  мен малақаймен бара алмаймы,  менің қалпағымды тауып беріңізші.

Анасы оған:

- Малақаймен өлмейсің!

- Анашым...

-Мен саған айттым.  «Жоқ» дегенді түсінесің бе?

- Бірақ, неге?

- Болмайды. Екеуміздің қайсымыз үлкенбіз!

Сонда ойламаған жағдай болады.

-- Түсінесіз бе, - атасы умаждалған мұрын орамалымен бетін сүртіп -  оның айтқанын қайталауға да ұяламын. Анасына барлығын көзінші: жынды.  Сөйтіп бала туған күнсіз қалды.  Сіз бұл туралы не ойлайсыз?

 

3. Сіздер  халық даналығымен және  ұлы адамдардың ойымен келісесіз бе?

«Бала қаншалықты бос болса, соншалықты аз жазаланады. Мақтауға тұратын баланың да, жазасы аз болады». (Я. Корчак)

«Өзін мақтауға лайық адамнан, мақтау есту өте жағымды». (Невий)

 

4. Бір парақты екіге бөліп, бір жағына баларыңызды мақтайтын, мадақтайтын, ал екінші жағына – оларға ұрсатын  сөздерді жазыңыз.

 

5. Сөйлемді аяқтаңыз

Егер бала   өшпенділікпен өмір сүрсе, ол оқиды ...  

 

6.  Отбасы заңы = 1+2+3+4 (Н.И.Дереклеева бойынша )

1.заң-  балаға  ата-анамен қойылатын  талаптардың бірлігі  

2. заң -  балаға мақтаудың әсер ету заңы

3. заң  - отбасының әр мүшесінің  еңбекке қатысу заңы 

4. заң – үлкендер мен балалар арасындағы  мате риалдық және мораллдік    ізгіліктердің  тең мөлшерде бөліну заңы.

 

1. Педантизм  беделі

Ата-аналар балаларын бұйрықпен, жарлықпен ұстайды. Отбасында  балалардың ойын ешкім есепке алмайды,  олармен ақылдаспайды.  Мұндай кезде балалар....

 

  1. Педагогикалық оқиға

" Түсінесіз бе,  мен атамын ... Немерем маған ... Жалпы әр немеренің атасына айтқанындай.  Сол ретте оның туған күні тақалып, 12 жас, мен оған велосипед сатып әпердім.  Бір кезде қызым телефон шалды:

Ештеңесі жоқ, - дейді ол, - туған күн болмайды.

Бұл қалай, - дедім мен.

 Міне солай, ол жазалануы керек.

Мен барынша ұшып барып, олардан жағдай қалай болғанын сұрай бастадым.

Жағдай былай болған.  Демалыс күні (сәуір айы) күн ыстық болды,  Вовка жолдастарымен бір жерге жинала бастады. Қалпағын кигісі келіп еді, оны таба алмады.  Аулаға шешесіне жүгіріп шығып (ол аулада Вованың қарындасымен қыдырып жүрген):

- Анашым, мен малақаймен жүре алмаймын,   қарашы, күн қандай ыстық,  маған қалпағымды беріп жіберіңізші.

Анасы оған:

- Малақаймен өлмейсің-

- Бірақ, анашым...

- Мен бәрін айттым. «Болмайды»  деген сөзді түсінбейсің бе?

- Неге?

- Болмайды. Мұнда кім үлкен?

Сонда ойламаған жағдай болды.

- Түсінесіз бе, - атасы умаждалған мұрын орамалымен бетін сүртіп -  оның айтқанын қайталауға да ұяламын. Анасына барлығын көзінші: жынды.  Сөйтіп бала туған күнсіз қалды.  Сіз бұл туралы не ойлайсыз?

 

3.Сіздер  халық даналығымен және ұлы адамдардың ойымен келісесіз бе?

"Қылмыскерді емес, оның жасаған қылығын талқыла». Жапон мақалы
" Адамды сынама, оның жаман әдеттерін сына».  Фин мақалы
"Адамның өзі мақтауға тұрарлық».   (М.Монтень)

 

4. Бір парақты екіге бөліп, бір жағына баларыңызды мақтайтын, мадақтайтын, ал екінші жағына – оларға ұрсатын  сөздерді жазыңыз.

 

5. Сөйлемді аяқтаңыз

Үнемі жазғырылып отыратын бала  оқиды ...

 

6. Отбасы заңы = 1+2+3+4 (Н.И.Дереклеева бойынша )

1.заң -  балаға  ата-анамен қойылатын  талаптардың бірлігі 

2.заң  -  балаға мақтаудың әсер ету заңы

3. заң  - отбасының әр мүшесінің  еңбекке қатысу заңы 

4.заң – үлкендер мен балалар арасындағы  материалдық және моральдік    ізгіліктердің  тең мөлшерде бөліну заңы.

 

 

 

  1. Ақылгөйлік бедел.

 

Ата-аналар  үнемі балаларына  өнеге  және нақыл сөздер айтып  мазалай береді. Кейде ата-аналар балаларына  әр оқиға бойынша  ұзақ, көңілдеріне жақпайтын әңгімелер айтады, кейде бір айтқанын бірнеше рет қайталап айтады. Балалар ....

 

  1. Педагогикалық оқиға

" Түсінесіз бе,  мен атамын ... Немерем маған ... Жалпы әр немеренің атасына айтқанындай.  Сол ретте оның туған күні тақалып, 12 жас, мен оған велосипед сатып әпердім.  Бір кезде қызым телефон шалды:

Ештеңесі жоқ, - дейді ол, - туған күн болмайды.

Бұл қалай, - дедім мен.

 Міне солай, ол жазалануы керек.

Мен барынша ұшып барып, олардан жағдай қалаай болғанын сұрай бастадым.

Жағдай былай болған.  Демалыс күні (сәуір айы) күн ыстық болған,  Вовка жолдастарымен бір жерге жинала бастайды. Қалпағын кигісі келіп еді, оны таба алмадйы.  Аулаға шешесіне жүгіріп шығып (ол аулада Вованың қарындасымен қыдырып жүрген):

- Анашым, мен малақаймен жүре алмаймын,   қарашы, күн қандай ыстық,  маған қалпағымды беріп жіберіңізші.

Анасы оған:

- Малақаймен өлмейсі.-

- Бірақ, анашым...

- Мен бәрін айттым. «Болмайды»  деген сөзді түсінбейсің бе?

- Неге?

- Болмайды. Мұнда кім үлкен?

Сонда ойламаған жағдай болды.

- Түсінесіз бе, - атасы умаждалған мұрын орамалымен бетін сүртіп -  оның айтқанын қайталауға да ұяламын. Анасына барлығын көзінші: жынды.  Сөйтіп бала туған күнсіз қалды.  Сіз бұл туралы не ойлайсыз?

 

3.Сіздер  халық даналығымен және  ұлы адамдардың ойымен келісесіз бе?

 

"Берілген жаза  жасалған қылықтан  артық  болмауы керек». (К. Маркс)
"Жаза – бұл өте қиын зат, ол тәрбиешіден әдептілік пен сақтықтықты  талап етеді».

 (А.С. Макаренко)

"Ашу үстінде берілген жаза,  мақсатқа қол жеткізбейді. Бұл ретте балалар зардап шеккендей болып,  өздерінін басқа адамның ашу-ызасын алып жатқанын байқайды.

 (И. Кант)

4. Бір парақты екіге бөліп, бір жағына баларыңызды мақтайтын, мадақтайтын, ал екінші жағына – оларға ұрсатын  сөздерді жазыңыз.

 

5. Сөйлемді аяқтаңыз

Ребенок растет в терпимости, он учится...

 

6. Отбасы заңы = 1+2+3+4 (Н.И.Дереклеева бойынша )

1.заң -  балаға  ата-анамен қойылатын  талаптардың бірлігі 

2.заң  -  балаға мақтаудың әсер ету заңы

3. заң  - отбасының әр мүшесінің  еңбекке қатысу заңы 

4.заң – үлкендер мен балалар арасындағы  материалдық және моральдік    ізгіліктердің  тең мөлшерде бөліну заңы.

 

1. Махаббат беделі.

Бұл жалған беделдің  ең кең тараған түрі.  Көптеген ата-аналардың ойынша:  балалар тыңдау үшін,  олар ата-аналарын жақсы көруі керек.  Бұған қалай қол жеткізуге болады?  Олар ойлайды, балаға  ата-аналық махаббатты  көрсетіп отыру керек деп.  Ол үшін ата-аналар балаларына  жылы сөздер айтады, балаларын сүйеді.  Егер баласы тыңдамаса немесе тамағын ішпесе, онда сұрай бастайды: Сен анаңды жақсы көрмейсің? Бұл жағдайда балалардың ...

 

2. Педагогикалық оқиға

" Түсінесіз бе,  мен атамын ... Немерем маған ... Жалпы әр немеренің атасына айтқанындай.  Сол ретте оның туған күні тақалып, 12 жас, мен оған велосипед сатып әпердім.  Бір кезде қызым телефон шалды:

Ештеңесі жоқ, - дейді ол, - туған күн болмайды.

Бұл қалай, - дедім мен.

 Міне солай, ол жазалануы керек.

Мен барынша ұшып барып, олардан жағдай қалай болғанын сұрай бастадым.

Жағдай былай болған.  Демалыс күні (сәуір айы) күн ыстық болған,  Вовка жолдастарымен бір жерге жинала бастайды. Қалпағын кигісі келіп еді, оны таба алмайды.  Аулаға шешесіне жүгіріп шығып (ол аулада Вованың қарындасымен қыдырып жүрген):

- Анашым, мен малақаймен жүре алмаймын,   қарашы, күн қандай ыстық,  маған қалпағымды беріп жіберіңізші.

Анасы оған:

- Малақаймен өлмейсің-

- Бірақ, анашым...

- Мен бәрін айттым. «Болмайды»  деген сөзді түсінбейсің бе?

- Неге?

- Болмайды. Мұнда кім үлкен?

Сонда ойламаған жағдай болды.

- Түсінесіз бе, - атасы умаждалған мұрын орамалымен бетін сүртіп -  оның айтқанын қайталауға да ұяламын. Анасына барлығын көзінші: жынды.  Сөйтіп бала туған күнсіз қалды.  Сіз бұл туралы не ойлайсыз?

 

3.Сіздер  халық даналығымен және ұлы адамдардың ойымен келісесіз бе?

 

"Баланы таяқпен емес, ұялтып жазала».  Орыс мақалы

"Адам өзінен өзі ұяла білсе,  одан асқан жаза жоқ».  (Ювенал)

"Жасаған қылығы үшін іштей жазалану, бұл адамшершілік тәрбиесінің идеалы».  (Н.И.Пирогов)

 

4. Бір парақты екіге бөліп, бір жағына баларыңызды мақтайтын, мадақтайтын, ал екінші жағына – оларға ұрсатын  сөздерді жазыңыз.

 

5. Сөйлемді аяқтаңыз

Қолдауы бар бала оқиды ...

 

6. Отбасы заңы = 1+2+3+4 (Н.И.Дереклеева бойынша )

1.заң -  балаға  ата-анамен қойылатын  талаптардың бірлігі 

2.заң  -  балаға мақтаудың әсер ету заңы

3. заң  - отбасының әр мүшесінің  еңбекке қатысу заңы 

4.заң – үлкендер мен балалар арасындағы  материалдық және моральдік    ізгіліктердің  тең мөлшерде бөліну заңы.

 

 

  1. Мейірімділік беделі

Балаларды кейде ата-аналар  өздерінің жұмсақтығымен,  көнгіштігімен  тыңдатады.  Әкесі мен шешесі баланың алдында өте мейірімді, сыпайы, барлық нәрсеге рұқсат береді.  Ата-аналар отбасындағы жанжалдан қорқады. Мұндай отбасындағы балалар ...

 

2. Педагогикалық жағдай

" Түсінесіз бе,  мен атамын ... Немерем маған ... Жалпы әр немеренің атасына айтқанындай.  Сол ретте оның туған күні тақалып, 12 жас, мен оған велосипед сатып әпердім.  Бір кезде қызым телефон шалды:

Ештеңесі жоқ, - дейді ол, - туған күн болмайды.

Бұл қалай, - дедім мен.

 Міне солай, ол жазалануы керек.

Мен барынша ұшып барып, олардан жағдай қалай болғанын сұрай бастадым.

Жағдай былай болған.  Демалыс күні (сәуір айы) күн ыстық болған,  Вовка жолдастарымен бір жерге жинала бастайды. Қалпағын кигісі келіп еді, оны таба алмайды.  Аулаға шешесіне жүгіріп шығып (ол аулада Вованың қарындасымен қыдырып жүрген):

- Анашым, мен малақаймен жүре алмаймын,   қарашы, күн қандай ыстық,  маған қалпағымды беріп жіберіңізші.

Анасы оған:

- Малақаймен өлмейсі.-

- Бірақ, анашым...

- Мен бәрін айттым. «Болмайды»  деген сөзді түсінбейсің бе?

- Неге?

- Болмайды. Мұнда кім үлкен?

Сонда ойламаған жағдай болды.

- Түсінесіз бе, - атасы умаждалған мұрын орамалымен бетін сүртіп -  оның айтқанын қайталауға да ұяламын. Анасына барлығын көзінші: жынды.  Сөйтіп бала туған күнсіз қалды.  Сіз бұл туралы не ойлайсыз?

 

3.Сіздер  халық даналығымен және ұлы адамдардың ойымен келісесіз бе?

 

"Сені жақсы көргендіктен жазалаймын». Көне афоризм.

"Тәрбиешінің қаталдығы мейірмділікпен ұштасып тұрса,  одан ешқандай зардап шекпейсіз». (Бальзак).

"Қаталдықпен көп нәрсеге қол жеткізе алмайсың, махаббатпен алу керек, бірақ бәрінен де  беттеріне қарамай, біліммен және әділдікпен».  (И. Гете)

 

4. Бір парақты екіге бөліп, бір жағына баларыңызды мақтайтын, мадақтайтын, ал екінші жағына – оларға ұрсатын  сөздерді жазыңыз.

 

5. Сөйлемді аяқтаңыз

Көп мазақ естіген бала оқиды  ...

 

6. Отбасы заңы = 1+2+3+4 (Н.И.Дереклеева бойынша )

2.заң -  балаға  ата-анамен қойылатын  талаптардың бірлігі 

3.заң  -  балаға мақтаудың әсер ету заңы

4. заң  - отбасының әр мүшесінің  еңбекке қатысу заңы 

5.заң – үлкендер мен балалар арасындағы  материалдық және моральдік    ізгіліктердің  тең мөлшерде бөліну заңы.

 

 

  1. Сатып алу беделі

Бұл адамгершілікке  жатпайтын бедел түрі, баланы түрлі сыйлықтар мен уәделермен тыңдату.  Ата-аналар, ұялмай кейде айтады:  тыңдайтын болсаң,  саған велосипед сатып әперем немесе циркке барамыз. Мұндай жағдай  тіпті ата-аналары өзара тіл табыса алмайтын  отбасыларында өте қауіпті.  Мұндай отбасыларында  ата-аналар балаларды өз жағына тартуға тырысады.  Бала ....

 

2. Педагогическая ситуация

" Түсінесіз бе,  мен атамын ... Немерем маған ... Жалпы әр немеренің атасына айтқанындай.  Сол ретте оның туған күні тақалып, 12 жас, мен оған велосипед сатып әпердім.  Бір кезде қызым телефон шалды:

Ештеңесі жоқ, - дейді ол, - туған күн болмайды.

Бұл қалай, - дедім мен.

 Міне солай, ол жазалануы керек.

Мен барынша ұшып барып, олардан жағдай қалай болғанын сұрай бастадым.

Жағдай былай болған.  Демалыс күні (сәуір айы) күн ыстық болған,  Вовка жолдастарымен бір жерге жинала бастайды. Қалпағын кигісі келіп еді, оны таба алмайды.  Аулаға шешесіне жүгіріп шығып (ол аулада Вованың қарындасымен қыдырып жүрген):

- Анашым, мен малақаймен жүре алмаймын,   қарашы, күн қандай ыстық,  маған қалпағымды беріп жіберіңізші.

Анасы оған:

- Малақаймен өлмейсің-

- Бірақ, анашым...

- Мен бәрін айттым. «Болмайды»  деген сөзді түсінбейсің бе?

- Неге?

- Болмайды. Мұнда кім үлкен?

Сонда ойламаған жағдай болды.

- Түсінесіз бе, - атасы умаждалған мұрын орамалымен бетін сүртіп -  оның айтқанын қайталауға да ұяламын. Анасына барлығын көзінші: жынды.  Сөйтіп бала туған күнсіз қалды.  Сіз бұл туралы не ойлайсыз?

 

3.Сіздер  халық даналығымен және ұлы адамдардың ойымен келісесіз бе?

 

"Махаббаттан, сыйластықтан  безгендерді жазалаған дұрыс». (И. Кант)
"... Бала өтірік айтып тұрғанда,  жек көрінішті көз тастау – бұл оған  жеткілікті жаза».  (И. Кант)

"Денесіне қол тигізіп жазалау, оны мейірімділікке тарпайды, ал  қорқыныш пен ызаның араласуы – бұл ең қауіпті жағдай» . (К.Д. Ушинский)

"Қорқыныш арқылы бала мейірімділік пен ызаны айыра алмайды».

(Ф.Э. Дзержинский)

 

4. Бір парақты екіге бөліп, бір жағына баларыңызды мақтайтын, мадақтайтын, ал екінші жағына – оларға ұрсатын  сөздерді жазыңыз.

 

5. Сөйлемді аяқтаңыз

Бала  мейірімді отбасында өмір сүреді, ол оқиды....

 

6. Отбасы заңы = 1+2+3+4 (Н.И.Дереклеева бойынша )

2.Заң -  балаға  ата-анамен қойылатын  талаптардың бірлігі 

3.заң  -  балаға мақтаудың әсер ету заңы

4. заң  - отбасының әр мүшесінің  еңбекке қатысу заңы 

5.заң – үлкендер мен балалар арасындағы  материалдық және моральдік    ізгіліктердің  тең мөлшерде бөліну заңы.